לאור האתגרים: שינויים מבניים במחוז הצפון במשטרה

בנצי לייזרוביץ 1 Comment on לאור האתגרים: שינויים מבניים במחוז הצפון במשטרה

בעקבות אתגרים החברה הערבית והחסרים במצבת כוח האדם במחוז הצפוני של משטרת ישראל מפכ"ל המשטרה מכריז על תוספת של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לתחנות המשטרה והיחידות ועל שינוי מבני בחטיבת מג"ב האזורית שתהפוך למרחב הראשון בחייל שיבנה מחדש כחטיבה טקטית

שמעון לביא במחוז צפון צילום: פלאש 90
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב(קובי) שבתאי ביקר אתמול במפקדת מחוז צפון של המשטרה בנצרת, שם התכנס סגל המפקדים של המחוז בראשותו של מפקד המחוז, ניצב שמעון לביא שהציג למפכ"ל את אתגרי המחוז וסקר בפניו את הפעילות המשטרתית שמתבצעת בימים אלה לצד הפרשיות המשמעותיות שכעת נמצאות בחקירה, פרשיות בתחומי האמל"ח הבלתי חוקי, הפרוטקשן בצפון וחיסול החשבנות בין העבריינים.

במסגרת הביקור הודיע המפכ"ל לראשונה מזה שנים רבות על תוספת משמעותית של כוח אדם ואמצעים ועל שינוי תפיסת הפעילות בצפון. שינוי שבעיקרו מדבר על כוחות משטרה "קלאסיים" שיעסקו במודיעין, חקירות, שיטור ועוד לבין כוחות לחימה משטרתיים של יחידות היס"מ ומרחב מג"ב צפון שיבנה מחדש כחטיבה טקטית עם שלל אמצעים מיוחדים.

מדובר בתוספת של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לתחנות המשטרה והיחידות. המפכ"ל אמר בביקור שהכוונה שלו היא לחזק את התחנות הקיימות ולא להקים בשלב זה תחנות נוספות מתוך תפיסה מבצעית שיש לחזק את הקיים שכן בתחנות רבות במחוז צפון אין הלימה בין ריבוי המשימות, האירועים וגודל הגזרה לבין מספר השוטרים הקטן יחסית.

בנוסף עתיד מרחב מג"ב לעבור שינוי משמעותי ולהיות המרחב הראשון בחיל שיבנה מחדש כחטיבה טקטית, זרועות מבצעיות שיורכבו מלוחמים בעלי הכשרות מיוחדות בתחום הלחימה בטרור, הפרות הסדר, ההתטמעות בשטח והפעלת אמצעים טכנולוגיים מיוחדים.

השינוי שמביא עמו המפכ"ל למחוז צפון לא רק מתבקש נוכח ריבוי אירועי הירי ואמצעי הלחימה בגזרה אלא גם מתיישב עם הקו שמוביל ניצב לביא, מפקד המחוז שמנחה את אנשיו ליוזמה התקפית אל מול ארגוני הפשיעה והפרוטקשן בצפון. בנוסף המפכ"ל שם דגש בביקור על מוכנות המחוז למלחמה עם ארגון חיזבאלה בלבנון. למפכ"ל הוצגו הפעולות שננקטות במחוז לרבות שיתוף הפעולה עם צה"ל.

המפכ"ל הורה על הגברת המוכנות שלהפגנות על גדר הגבול ועל ניסיונות חדירה. בנוסף הנחה על הצטיידות באמצעים מיוחדים לפיזור הפגנות ולהתמודדות מול טרור ביישובים סמוכי הגדר. את התקנים והאמצעים שיתווספו למחוז צפון צפוי המפכ"ל להעביר למחוז במסגרת אישורי תקציב המשטרה שעתיד לגדול בדגש על התקציב של המאבק בפשיעה בחברה הערבית.

ממשטרת ישראל נמסר כי המפכ"ל שם לו ליעד מרכזי את המאבק בפשיעה הערבית ומכיוון שמחוז צפון מאופיין בכזו הוא החליט על התוספות המשמעותיות הללו שאמורות להפוך את המחוז להרבה יותר אפקטיבי והתקפי.



1 תגובות

מיין תגובות